Föreläsning om skolpolitik i Kristianstad | Sverigedemokraterna i Ängelholm

Föreläsning om skolpolitik i Kristianstad

Med en skola försatt i kris p.g.a många år av felaktigt politik av såväl rödgröna som borgerliga regeringar, har skolan ofrånkomligt fått ett allt större fokus i svensk politik. Sverigedemokraternas skolpolitiske talesman Stefan Jacobsson gästade söndagen den 21e juni 2015 Yllan i Kristianstad, där han höll ett uppskattat föredrag för drygt 100 församlade sverigedemokrater. Bl.a. informerade Stefan om Shanghai-modellen, som Sverigedemokraterna intresserat sig mycket för, och nu driver i riksdagen.

Stefan Jacobsson föreläser om sverigedemokratisk skolpolitik

Efter en stabil lunch bestående av Wallenbergare, höll den likaså skolpolitik-engagerade riksdagsmannen, tillika partisekreteraren, Richard Jomshof, ett föredrag om ideologi och invandringspolitik. En hel del av det Richard framförde anknöt till problemen och möjligheterna i den svenska skolan, som Stefan tagit upp i sin föreläsning. Gästerna fick även en intressant genomgång av socialkonservatismens grunder, och dess kända historiska grundare och anhängare, som t.ex. Benjamin D’Israeli och Roger Scruton.

SD Ängelholms ordförande Johan Wifralius överräcker gåva till Richard Jomshof

Bland Ängelholms sverigedemokrater var intresset stort, och 11 partikamrater anslöt härifrån, såväl nytillkomna som ”äldre”.