Jimmie Åkesson besökte Ängelholm | Sverigedemokraterna i Ängelholm

Jimmie Åkesson besökte Ängelholm

Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson gästade fredagen den 4de april nordvästra Skåne. Dagen inleddes med ett par företagsbesök och under seneftermiddagen besökte Jimmie Ängelholms stadsbibliotek för att träffa medlemmar. Ett 40-tal hade församlats, varav många för första gången var på ett möte av den här kalibern.

Församlade medlemmar i Torgrummet

Vi som var där fick efter varsin handskakning lyssna på anföranden först av EU-toppkandidaten Kristina Winberg från Jönköping, som besökte Ängelholms kommun för andra gången på 2 veckor, och därefter av Jimmie. Med anledning av det förestående EUparlamentsvalet så präglades bådas tal förstås av EU och Sverigedemokraternas motstånd mot överstatlighet och välvilja till mellanstatliga samarbeten, liksom av vikten av att SD’s medlemmar och sympatisörer tar sig till valurnorna den 25 maj (eller tidigare vid förtidsröstning). Den bästa möjligheten att påverka EU, sålänge Sverige är med i organisationen, är inifrån. Genom att där samarbeta med partier i andra länder, som delar eller ligger nära SD’s syn, kan vi motverka federalism och verka för decentralisering.

SD Ängelholms ordförande Johan Wifralius överlämnar lergök till Jimmie

Efter föredragningarna av Kristina och Jimmie fanns möjligheter att köpa Jimmies bok ”Satis Polito” och få den signerad.

Boksignering

SD Ängelholm tackar Jimmie, Kristina och den övriga kortegen för deras besök. SD-medlemmar i och nära vår kommun kan räkna med fler intressanta besök i vår kommun framöver.