SD Ängelholm på Landsdagarna 2019 | Sverigedemokraterna i Ängelholm

SD Ängelholm på Landsdagarna 2019

Sverigedemokraterna i Ängelholm hade en god representation vid partiets Landsdagar, som hålls vartannat år. Denna gång hölls de den 21-24 november på Conventum i Örebro, med ordförande Johan Wifralius och gruppledare Patrik Ohlsson som ombud.

Johan Wifralius i talarstolen

Den tidsmässigt största delen av Landsdagarna gick åt till att behandla de ca 200 motioner som inkommit. Johan Wifralius var medmotionär på en av dem, gällande ”Ett reformerat och effektivt Public Service”.

Den nyvalda partistyrelsen

Utöver behandlingen av motioner, där Sverigedemokraternas partistyrelse gjort ett hästjobb med noggranna beredningar av samtliga motioner, så togs även beslut om uppdaterade stadgar och principprogram. Partiordförande Jimmie Åkesson omvaldes till stående ovationer, medan Landsdagarna till posten som vice partiordförande gjorde ett nyval: Henrik Vinge. Till andre vice partiordförande valdes Julia Kronlid. För första gången någonsin tog också en Ängelholmare plats i Sverigedemokraternas partistyrelse: Johan Wifralius.